Warsztaty łączą naukę z zabawą, rozwijając ciekawość przyrodniczą i zdolności pracy w grupie!

Podróż przez kontynenty – Królestwo zwierząt

Wiek IV-VI SP

Czas trwania  3 godz.

Cena  27 zł/os. przy min. 25 os.

 

Wpatrz się głęboko, głęboko w przyrodę, a wtedy wszystko lepiej zrozumiesz.

/Albert Einstein/

 

PODRÓŻ PRZEZ KONTYNENTY to jeden z programów z cyklu „Świat wokół nas” (inne to: „Nie z tej Ziemi”, „Owad – przyjaciel czy wróg”, „Z sójką za morze”, „Był sobie las”).

Zapraszamy na niezwykłe warsztaty, podczas których zamienisz się w odkrywcę i twórcę, budując własne makiety kontynentów i dopasowując do nich zwierzęta! To praktyczna i pełna zabawy podróż po naszej planecie, dzięki której lepiej zrozumiesz świat przyrody.

Zobacz, jak bogaty i fascynujący jest świat zwierząt – i dowiedz się, dlaczego warto go chronić!

Zadania edukacyjne realizowane w grupach uporządkują wiedzę na temat kontynentów oraz przystosowania się wybranych gatunków zwierząt do panujących na naszej planecie warunków.

Dołącz do nas i stwórz własny, tętniący życiem kontynent!

Co czeka na uczestników?
– Omówienie kontynentów – czym są, ile ich jest, jakie mają cechy.
– Samodzielna praca z kontynentami – każde dziecko ma swój pakiet materiałów
– Tworzenie w grupach plastycznych, przestrzennych makiet kontynentów
– Dopasowywanie fauny do jej naturalnych środowisk – zrozumiesz, jak zwierzęta przystosowują się do różnych warunków życia.
– Omówienie charakterystycznych cech kontynentu
– Ciekawostki- nieprzeciętne zdolności zwierząt
– Gatunki zagrożone i ich ochrona

Co zyskuje uczestnik?
– Stymulacja sensoryczna – praca z naturalnymi materiałami i bezpośredni kontakt z różnymi teksturami, temperaturami i kształtami
– Rozwój motoryki małej i dużej – praca z kamieniami, piaskiem, porostami
– Edukacja przez doświadczenie –  praktyczne poznawanie przyrody pozwala dzieciom łatwiej zrozumieć i zapamiętać informacje. Aktywne zaangażowanie zwiększa ich zdolność do koncentracji i uczenia się.
– Wzmacnianie samodzielności i pewności siebie – dzieci samodzielnie wykonują proste zadania z mapą, co wzmacnia ich poczucie sprawczości i buduje pewność siebie.
– Rozwój umiejętności społecznych – współpraca w grupie, wymiana obserwacji i wspólne wykonywanie zadań uczą dzieci komunikacji i integracji z rówieśnikami.
– Wsparcie orientacji przestrzennej – praca z prostą mapą z ukształtowaniem terenu pomaga dzieciom zrozumieć pojęcia związane z przestrzenią (np. wysokość, odległość, kierunki) i  roślinnością (lasy tropikalne, pustynie, sawanny), co może być trudne do przyswojenia w tradycyjny sposób.
– Uniwersalność i dostępność materiałów –  piasek, kamienie czy porosty to materiały łatwo dostępne i niedrogie, co umożliwia powtarzanie zajęć także w innych środowiskach, np. w domu czy w szkole.
– Indywidualizacja pracy – Zajęcia przyrodnicze można łatwo dostosować do potrzeb i możliwości poszczególnych dzieci, co pozwala na uwzględnienie ich indywidualnych ograniczeń i talentów.